Sunday, 30 October 2011

~HAPPY BIRTHDAY , MAMA~



Kami sekeluarga buat plan nak buat suprise untuk mama ...
lagipun ...
mama khusus di luar ...
so ...
kami semua ade mase le nak buat ...
tetapi ...
akhirnya rahsia terbongkar juga ...
kami semua tunggu mama pulang ...
mama kate , trafik jam dan maybe 2jam baru sampai umah ...
at least ...
kami semua rehat sebentar sementara mama pulang ...
tetapi lepas saja kami call mama , tiba2 ...
kami terdengar bunyi kereta mama ...
kami semua terkejut dan cepat2 ...
keluar kan kek kat peti seju , ambil cawan ...
tutup lampu ...
bukan yang kami buat suprise kat mama ...
tapi
mama yang suprise kat kami ...
hehehe ... :P 

P/S :   ~HAPPY BIRTHDAY , MAMA~ 
   
 
  
  
 

Saturday, 27 August 2011

CHICKEN POX



Chicken pox ...
telah membuat aq ...
x pi sekolah selama 3 minggu ...
baring di katil selame 2 minggu ...
x puasa  2 minggu ...
dan tahun ni ...
beraya dengan chicken pox ...   
memang menyusahkan !!!

p/s : At least , aq x pi sekolah selama 3 minggu ...
         hehehe  ...  

Sunday, 31 July 2011

SELAMAT BERPUASA






Kucing kelabu tak dapat lena ...
matanya besar tersenyum malu ...
harap Ramadan ni penuh bermakna ...
agar dapat berkat selalu ...

~SELAMAT BERPUASA~

P/S  kalau kamu semua puasa penuh ...
      saya akan beri duit raya pada kamu semua ...   

Saturday, 23 July 2011

SELAMAT HARI BAPA



Wahai abah ...
rasakan di hatimu ...
secebis kasikku ..
yang kian menrinduimu ...
engkaulah yang selalu ...
menemaniku ..
sewaktu ...
aq bersendirian ...

p/s : ~SELAMAT HARI BAPA~       

Tuesday, 31 May 2011

~SEKOLAHKU~


Ini adelah sekolah lamaku ...
di sini saya mendapat ilmu ...
di sini saya mendapat persahabatan ...
dan di sini juga saya mendapat kasih sayang daripada ...
guru dan sahabat ...
namanye sekolah ini ialah ...
~SEKOLAH KEBANGSAAN BATU LANGCHANG~

 P/S : Saya sangat rindu dengan sekolah lame saya ...

Friday, 6 May 2011

Selamat Hari Ibu


Wahai ibu ..
Engkaulah permata hati ku ...
mendidik mengasuh kami ...
bertarung nyawa demi kasih suci ...
sungguh murni hati mu ...
ingin ku dekat dan menangis di pangkuan mu ...
Ibu ...  
maafkan anak mu ini ...

Ucapan : "SELAMAT HARI IBU"

Saturday, 19 March 2011

Cuti Oh Cuti



Cuti sekolah bulan ni memang best ...
Tapi ...
Isnin ni cuti dah habis dah  ( 21-3-2011 ) ...
Kena pi sekolah hari isnin ni  ...
OH TIDAK !!!!!!

Ucapan : Semoga ade halangan yang boleh membuat saya pi sekolah ...


  

Thursday, 10 March 2011

My Bestfriend


Kami selalu lepak di dewan sekolah ...
Kami selalu bincang tentang peperiksaan UPSR ...
Tapi ...
Kadang-kadang ...
Kami sembang tentang permainan dalam FB ...
Hahaha ... 


Dia adalah kawan pertama aq semenjak dari kecil lagi ...
Kami selalu bermain sama-sama ...
belajar sama-sama ...
luah masalah kami pun sama-sama ...
Orang selalu kata pada kami yang kami ni macam adik beradik  ...





Dia ni kawan baik saya di dalam kelas ...
Kalau cikgu belum masuk ke dalam kelas  ...
Saya akan sembang dengan dia ...
atau ...
Buat kerja sekolah bersama-sama dengan dia ... 

 

Walaupun mereka ni x sama umur dengan saya ... 
Tapi ...
saya anggap mereka ni sebagai sahabat ...
dan ...
sebagai adik kandung...  

Ucapan : Mereka adalah kawan saya selama- lamanya ...